Monday, November 30, 2009

Kampungku Menyertai Pertandingan Anugerah Desa Cemerlang

Aku memang amat bersyukur kerana kampungku terpilih mewakili Daerah Batu Pahat dalam Pertandingan Anugerah Desa Cemerlang Peringkat Negeri Johor. Aku memang berharap mudah-mudahan kampungku akan berjaya. Memang aku akui kampungku memang padat dengan aktiviti dan program peringkat kampung dan daerah. Sekurang-kurangnya semua warga kampung akan dapat bersama-sama dan merapatkan siratulrahim antara kami. Muafakat tentu akan membawa berkat. Ini dapat dibuktikan dengan wujudnya tempat-tempat yang menarik yang menjadi mercu tanda Sungai Nibong . Anak kampung tentu akan merasa bangga dengan kejayaan kampung.

Pada 25hb. November yang lalu para pengadil yang bijaksana telah datang dan menilai kampungku untuk pertandingan Anugerah Desa Cemerlang Peringkat Negeri Johor. Tentunya kampungku menghadapi saingan yang begitu sengit dengan daerah-daerah yang lain. Meskipun kampungku pernah memenangi berbagai-bagai pertandingan namun kami tetap berusaha untuk mendapat tempat dalam Pertandingan Anugerah Desa Cemerlang. Kejayaan-kejayaan yang pernah kami kecapi seperti Johan pertandingan Landskap Kemas Peringkat Kebangsaan, Johan KPW peringkat Negeri Johor dan mewakili Negeri Johor ke Peringkat kebangsaan, Johan Landskap Herba Masjid Negeri Johor dan berbagai-bagai lagi telah menjadi pendorong kepada kami untuk mencipta kejayaan.

Ku rakamkan gambar untuk tatapan anak kampung diperantau dan warga kampung yang tak sempat bersama-sama dalam majlis penilaian oleh Pengadil-pengadil yang bijaksana.


Gerbang Masuk ke Dewan


Tarian Kuda Kepang Menyambut Pengadil


Persembahan Kumpulan Zapin Berirama Sungai Nibong

Rawatan Kesihatan Percuma kepada Penduduk


Perkumpulan Wanita yang mewakili KPW ke peringkat kebangsaan


Dikir Barat Kanak-kanak Sungai Nibong Menjadi Johan Dikir Barat JKOP Negeri Johor


Para Pengadil Sedang Menjamu Selera Bersama KADO Daerah Batu Pahat


Ketua Pengadil En. Nasharuddin dan Pemangku Penghulu mukim 1

Tetamu yang Hadir Bersama Ketua Kampung




Pn.Sharifah Wahid Penyelia Kanan Kemas Parlimen Parit Sulong merangkap ketua Wanita UMNO Parlimen Parit Sulong



KADO Daerah Batu Pahat Memotong Nanas Madu

Ketua Pengadil En. Nasharuddin Memotong Nanas.

Para Pengadil Bergambar Kenangan Bersama JKKK Kg. Sungai Nibong

Pengadil Berangkat Pulang.

Mudah-mudahan kampungku akan berjaya dan cemerlang.

No comments: