Tuesday, June 29, 2010

Kampungku yang Cemerlang


Sejarah telah membuktikan, kampung yang cemerlang adalah hasil dari penduduknya yang cemerlang.Memang bangga, kejasama dari penduduk telah menjadikan kampuku cantik dan masyarakanya makin bertambah produktif. Hasil pertanian dan Iks telah menjadikan kampungku sentiasa menjadi tumpuan. Ekonomi mangkin kukuh dan kehidupan mangkin bertambah baik. Alhamdulillah....kami memang amat bersyukur atas nikmat  ini, kurniaan Allah yang amat berkuasa dan bantuan dari pemimpin kami.

Kegiatan ekonomi memang memberangsangkan. Berbagai-bagai industri telah wujud dikampung kami. Dari yang kecil kepada yang lebih besar. Dodol, rempeyek, tempe,kerepek tempe, mas Cotek, nanas madu,nanas morris,pisang tanduk,kek buah,mee siput dan tak dapat saya sebutkan satu persatu. Produk-produk kampung kami memang berkualiti. Contoh-contoh produk kampung kami.



Industri mee siput

kerepek ubi dan kerepek ikan


Idustri kerepek yang mempunyai perasa asli, bbq, kari.



Nanas Madu memang manis

Kebudayaan memang tetap terpelihara. Pengiat seni memang ramai, masih memelihara kesenian lama dari nenek moyang. Barongan ,Zapin, kompang, gazal ,kugiran dan  gazal berirama dan sebagainya.



Kumpulan  Barongan



Tetamu-tetamu luar memang sentiasa melawat kampung kami, seperti Wanita wilayah Persekutuan, Rombongan dari Sarawak, PLKN, pelawat-pelawat Jepun, dan banyak lagi yang ingin melihat keindahan kampung kami.








Rombongan dari Sarawak



Rombongan dari Wilayah persekutuan.


Pemimpin-pemimpin Kami




Ahli Parlimen Pt Sulong Datuk Noraini Bte Ahmad dan Datuk Aris Bin Samsuddin Adun Semerah




En. Misnon Bin Seri Ketua Kampung Sungai Nibong Semerah Batu Pahat

Terima kasih kepada semua warga Kampung Sungai Nibong Semerah





No comments: